ကဲ ဒီတေလာေတာ့ သေဘၤာသား က သေဘၤာအေၾကာင္းေတြပဲ ေရးမယ္လုိ႕ စိတ္ကူးထားတယ္ဗ်။ မသိတဲ့ လူေတြလဲ သိရေအာင္လုိ႕ပါ။ က်ေနာ္ ဒီတခါ ေရးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းက သေဘၤာေပၚမွာ လုပ္တဲ့ Emergency Drill အေၾကာင္းပါပဲ။ ဒီလုိပါပဲ သေဘၤာသားမွန္ရင္ ဘယ္သေဘၤာပဲ လုိက္လုိက္ ဆုိလုိခ်င္တာက Cargo (ကုန္တင္သေဘၤာ) ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ Passenger (ခရီးသည္တင္ အေပ်ာ္စီးသေဘၤာ) ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ Drill ေတြက ပုံမွန္ လုပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ Emergency Drill ဆုိတာကေတာ့ မိမိတုိ႕သေဘၤာ အႏၱရာယ္က်ေရာက္လုိ႕ အေရးေပၚ အေျခအေန ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္ရွိေသာ္ ၀ရုန္းသုန္းကားမျဖစ္ေစပဲ အစီအစဥ္တက် မိမိတုိ႕ တာ၀န္အတိုင္း လုပ္ေဆာင္ပီး အႏၱရာယ္မွ လြတ္ကင္းေအာင္ ေလ့က်င့္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းတခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးဟာ က်ေနာ္သိသေလာက္ဆုိရင္ေတာ့ Ship Rules & Regulations အရ ေရယာဥ္ မွန္သမွ် မွာ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီ Drill ဟာ က်ေနာ္တုိ႕ သေဘၤာမွာ တပတ္ တခါ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲ တပတ္တခါဆုိေပမဲ့ Crew ေတြ သာ ျဖစ္ပီး၊ က်ေနာ္တုိ႕ ကာစီႏုိဘက္က လူေတြကေတာ့ ၂ ပတ္မွသာ တခါ လုပ္ရပါတယ္။ သေဘၤာေပၚမွာ ႏွစ္ျခမ္း ကြဲ ေနတယ္ဗ်။ Deck သမားေတြ Crew ေတြ က တပုိင္း၊ ကာစီႏုိ သမားေတြက တပုိင္းရယ္ပါ။ Crew ေတြမွာ Deck သမားေတြ၊ Engine သမားေတြ၊ House Keeping၊ Taylor၊ Laundry man၊ Galley ေတြ အစရွိသျဖင့္ပါ ပါတယ္။ ကာစီႏုိ ဘက္ကေတာ့ Crew ရယ္လုိ႕ မသတ္မွတ္ပါဘူး။ Staff ေတြလို႕ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ Dept အစုံမွာ ျမန္မာေတြရွိေပမဲ့ က်ေနာ္တုိ႕ ကာစီႏုိသမားေတြနဲ႕ သိပ္မတည့္လွပါဘူး။ ဒါေတြေနာက္မ သပ္သပ္ရွင္းျပပါဦးမယ္။ ကဲ Drill ေလး စလုိက္ရေအာင္။ ဒီလုိေန႕မ်ဳိးဆုိ သေဘၤာေပၚက လူေတြ အားလုံးဟာ Alert ျဖစ္ေနရပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ Emergency Alarm ထျမည္မလဲလုိ႕ေပါ့။ သေဘၤာတုိင္းရဲ႕ General Emergency Alarm Signal ဟာ Seven Short and One Long Blast ပါ။ အသံတုိ ခုနစ္ခ်က္ အသံရွည္ တခ်က္ကုိ ၾကားရင္ ဒါဟာ အေရးေပၚအေျခအေနပါပဲ။ သိထားရမွာက Captain တုိင္းဟာ ဒီလုိ အေရးေပၚ Alarm ကုိ လြယ္လြယ္ကူကူ တီးေလ့ မရွိပါဘူး။ အဲ အဲဒီအသံၾကားပီဆုိရင္ျဖင့္ တကယ့္ကုိ အႏၱရာယ္ေတြ႕ပီလုိ႕သာ မွတ္လုိက္ပါေတာ့။ က်ေနာ္တုိ႕မွာ လုပ္ေနက်ပုံစံကေတာ့ Dill စပီဆုိရင္ Fire Alarm တီးပါတယ္ မီးေလာင္ေနတယ္ေပါ့။ Fire Alarm ကေတာ့ Continuous Ringing ပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ Fire Team မွာ ပါတဲ့ သူေတြက မီးေလာင္တဲ့ေနရာကုိ သြားပီးေတာ့ မီးညွိမ္းသတ္ရပါတယ္။ Entertainment Staff အမ်ားစုကုိ Fire Team မွာ ထည့္ေလ့ မရွိပါဘူး။ Fire Team မွ မဟုတ္ပါဘူး အေရးေပၚ လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ Group ေတြမွာ ထည့္ေလ့ကုိ မရွိတာပါ။ တကယ့္အေရးေပၚ Group ေတြမွာ ပါ၀င္တာက Crew ေတြပါပဲ။ သူတုိ႕ကသာ တကယ္အေတြ႕အၾကံဳရွိပီး သေဘၤာနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနရတဲ့ သူေတြမုိ႕ပါပဲ။ မီးျငိမ္းသြားပီဆုိရင္ General Emergency Alarm ျမည္လာပါပီ အဲဒီလုိ ျမည္လာပီဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႕ဟာ က်ေနာ္တုိ႕ကုိသတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ Emergency Station ကုိသြားရပါတယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးပါပဲ Water Tight Door ေတြပိတ္ရတဲ့ တာ၀န္၊ ခရီးသည္ေတြကုိ Assist pass လုပ္ေပးရတဲ့တာ၀န္၊ Crowd Management လုပ္ရတာေတြ စသျဖင့္ တာ၀န္အသီးသီးရွိၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ Emergency Station ကေတာ့ Water Tight Door ပိတ္ရတဲ့ တာ၀န္ပါပဲ ကံဆုိးသူ ေမာင္ရွင္ေလ L။ တကယ့္ကုိ ဘယ္သူမွ မလုပ္ခ်င္တဲ့ေနရာပါပဲ အႏၱရာယ္အမ်ားဆုံးေနရာ မုိ႕ပါ။ ေရ၀င္လာတဲ့အခါ တံခါး ပိတ္ပီးမွ ေနာက္ဆုံးမွ Life Boat Station ကုိသြားရမွာပါ။ တကယ့္ကုိ အႏၱယ္ရာယ္မ်ားလွပါတယ္။ ကဲ ဆက္လုိက္ရေအာင္ အဲလုိ Emergency Alarm ျမည္လာပီဆုိ ကိုယ့္စေတရွင္ ကုိယ္သြားပီ စာရင္း ေပးၾက ရပါတယ္။ အဲဒါမွ ဒီေန႕လုပ္တဲ့ Drill ကုိ မိမိတက္ေၾကာင္း သိႏုိင္မွာပါ။ ကုိယ္သာ Absence ျဖစ္ခဲ့ရင္ ၁ လ ဒါမွမဟုတ္ ၂လ အထိ Shore Leave ပိတ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကာစီႏုိ စတဖ္ဆုိပါက Casino Management Team ကေပးတဲ့ လစာ Deduction ပါ ရႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုေန႕မ်ဳိးကုိ မတက္ပဲ မေနႏုိင္ပါဘူး။ အဲ့လုိ စာရင္းေပးပီးပီဆုိရင္ Life Boat Alarm ျမည္တဲ့ အခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ရပါတယ္။ တကယ့္အေျခအေနမွာ Life Boat Alarm ျမည္ပီဆုိရင္ ဘာမွ မစဥ္းစားပဲ Life Boat ဆီကုိသာ လုပီးေျပးရမွာပါ တကယ့္ကုိ လုိအပ္လုိ႕ စြန္႕ခြာရမဲ့ အေျခအေနမုိ႕ Alarm ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိျမည္ပီဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႕ဟာ ကုိယ့္ Life Jacket ကုိ ကုိယ္ယူပီး မိမိ စီးရမဲ့ Life Boat ကုိ ေျပးရပါတယ္။ Life Boat မွာမွ Boat Launching လုပ္ဖုိ႕အတြက္ အသီးသီးတာ၀န္ ေပးထားပါတယ္။ Boat ကုိေရာက္တာနဲ႕ အသီးသီး တက္ပီး မိမိတာ၀န္အတုိင္း လုပ္ၾကရပါတယ္။ Life Boat Launching လုပ္တဲ့ ကိစၥဟာလည္း လြယ္ကူတဲ့ ကိစၥေတာ့မဟုတ္ပါဘူး အၾကိမ္ၾကိမ္ေလ့က်င့္ထားမွသာ တကယ့္အေျခအေနမွာ အခက္အခဲမရွိမွာျဖစ္ပါတယ္ (က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ ကေတာ့ Life Boat Launching ကုိ စာသာ ရပီး ခုခ်ိန္ထိ ကုိယ့္ဘာသာ ခ်ဆုိ တကယ့္ကုိမခ်တတ္ေသးတာပါ :D ) အားလုံး Ready ျဖစ္ပီဆုိရင္ Captain and Staff Captain က Boat အသီးသီးကုိ လုိက္ပီးစစ္ကာ စာေမးတတ္ပါတယ္။ မိမိ ဘုတ္အေၾကာင္း Safety Knowledge အေၾကာင္း အစုံေပါ့။ အဲကံဆုိးစြာနဲ႕ ကုိယ့္ကုိေရြးကာ စားေမးလုိ႕ မရရင္ေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ Shore Leave တလ ဒါမွမဟုတ္ ၂လပါ အပိတ္ခံရပါတယ္။ အကုန္ေမးပီးလုိ႕ Captain က P.A System ျဖင့္ Abandon Ship ေအာ္ရင္ေတာ့ Good Bye လုပ္ပီး အမိ သေဘၤာကုိ စြန္႕ရုံသာရွိပါေတာ့တယ္။ (Captain ရဲ႕ Order မရမျခင္း ဘယ္ေလာက္ပဲ အေျခအေနဆုိးဆုိး သေဘၤာကုိ စြန္႕ခြာခြင့္မရွိပါဘူး)။ အဲလုိ ေအာ္ဒါရပီဆုိရင္ေတာ့ Boat Commander ေတြက Boat ကုိ စက္ႏႈိးပီး သေဘၤာ၀န္းက်င္ သရုပ္ျပ ေမာင္းႏွင္ ပါတယ္။ (လႈိင္းႀကီးေနရင္ေတာ့ မဆင္းရပါ)။ တပတ္ ေမာင္းပီးတဲ့အခါမွာ အေပၚကို ျပန္တက္ပါတယ္။ Emergency Drill နဲ႕ တြဲပီးတလတခါ လုပ္တာကေတာ့ Casino Drill ပါ။ ဒါဟာလည္း က်ေနာ္တုိ႕ ခရီးသည္တင္ သေဘၤာအတြက္ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ကာစီႏုိထဲမွာ ပိုက္ဆံေတြ ရွိေနတာကုိး။ အဲဒါေတြကို စနစ္တက် ထုတ္သယ္ဖုိ႕ တာ၀န္ေတြခြဲထားျပန္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ကာစီႏုိစတတ္ဖ္ ေတြဟာ အဲဒါေၾကာင့္ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ Group ေတြမွာ မပါႏုိင္တာလဲျဖစ္ပါတယ္။ ဖဲ၀ုိင္းေတြက Chips ျပားေတြက သိပ္အေရးမႀကီးလွပါဘူး အဓိက က က်ေနာ္တို႕ Slot Machines ေတြက ပုိက္ဆံေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာက တကယ့္ပုိက္ဆံေတြ၀င္ေနတာကုိး Chips က်ေတာ့ ျပန္လဲရတာေလ။ Slot ရယ္ ေငြခန္းက ေငြေတြကုိ သရုပ္ျပ ထုတ္တာေတြကို ေလ့က်င့္ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တုိ႕ ခံရတာပါပဲ။ Slot Machine ေတြက Bill Box ေတြက အေလးခ်ိန္မနည္းလွပါဘူး။ သရုပ္ျပတယ္ဆုိေပမဲ့ အနည္းဆုံး ေလးငါးလုံးေတာ့ ပုံးႀကီးထဲ ထည့္ပီး ဟုိးအေပၚဆုံးက Boat Station ကုိ သယ္ရတာဆုိေတာ့ မသက္သာလွပါဘူး။ ကဲ Emergency Drill ဆုိတာကေတာ့ ဒါပါပဲခင္ဗ်ာ။



0 Comments:

Post a Comment



Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds.