"ဘ၀"

က်ေနာ္ ဒီေန႕ ဂ်ဴတီက်တဲ့ Section က လူနည္းတဲ့ ေနရာ ျဖစ္တာကတေၾကာင္း ဒီရက္ပုိင္း ခရီးသည္ နည္းတာကက တေၾကာင္း (လာကစားသမွ်လူေတြလည္း ကုန္ပီေလ) အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အေၾကာင္းတုိ႕ ျဖင့္ လူမရွိေသာ Section တြင္ က်ေနာ္ တေယာက္တည္း ျဖစ္ေနကာ အေတြးတို႕က ဟုိေရာက္ ဒီေရာက္ျဖင့္ ဘ၀ ဆုိေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ေရာက္သြားကာ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိသည္ ႏွင့္ က်ေနာ္ တုိ႕ ရွင္သန္ေနရ တဲ့ ဘ၀ ဆုိတာကုိ ေဆြးေႏြးခ်က္တခုအေနနဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်င္တဲ့ ဆႏၵေလး တခုျဖစ္လာခဲ့တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ တုိ႕ ၀န္းက်င္ မွာ ၾကားေနက် ညည္းေနက် အသံေတြ ခင္ဗ်ားတုိ႕လည္း ၾကားဖူးပါလိမ့္မယ္ “ဘ၀ ဘ ႏွင့္ ၀ ႏွစ္လုံးတည္း မုိ႕ပဲ ေတာ္ေတာ့တယ္ ဆုိတဲ့ စကားမ်ဳိးေလ။ ဒီစကားေလးဟာ ေနာက္ေျပာင္ ေျပာဆုိက်ေပမဲ့ တကယ့္ တကယ္မွာ ဟုတ္ပါတယ္ တကယ့္ကုိ ႏွစ္လုံးတည္းမုိ႕သာ ေတာ္ပါေရာ့တယ္ ဒီထက္မ်ား တလုံးေလာက္ ပုိလာခဲ့ ရင္ ေတြးၾကည့္တာနဲ႕တင္ အေတာ္ကုိ စိတ္ညစ္ညဴးဖြယ္ရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ က်ေနာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ တအုပ္မွာ က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ ဘ၀ေတြဟာ စပီး အမိ၀မ္းကေန ကြ်တ္လာကတည္းက အရာရာ အားလုံးဟာ အစီ အစဥ္ တက်ျဖစ္လာတဲ့ အရာေတြ ခ်ည့္ပါပဲတဲ့။ က်ေနာ္လက္ခံပါတယ္ က်ေနာ္တုိ႕ဟာ တကယ့္ အစီအစဥ္ တက် ေရးဆြဲထားတဲ့ ေလာက ဇာတ္ခုံေပၚမွာ ကေနရတဲ့ သက္ရွိ ရုပ္ေသးေတြျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ကုိ လြယ္ထားရပီဆုိတာနဲ႕ က်ေနာ္တုိ႕ မိဘေတြမွာ က်ေနာ္တုိ႕ အတြက္ အစီအစဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဘယ္ေဆးရုံမွာ ေမြးမယ္ ဘယ္ဆရာ၀န္နဲ႕ အပ္မယ္ အစရွိသျဖင့္ေပါ့။ အုိေက က်ေနာ္တုိ႕ လူ႕ေလာက ေရာက္ရွိလာပါပီ က်ေနာ္တုိ႕ ဘ၀အစ ေက်ာင္းတက္ရာကေန က်ေနာ္တုိ႕ ေနာက္ဆုံးခရီးအထိ အရာအားလုံးဟာ သူစီစဥ္ထားတဲ့ ဇာတ္ကြက္ထဲမ်ာ ေမ်ာပါသြားတာခ်ည့္ပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႕ေတြမွာ လုိခ်င္တုိင္း ေတာင့္တတုိင္း ရရွိခဲ့ဖူးတာမ်ား ရွိခဲ့ပါသလား။ က်ေနာ့္ ဘ၀မွာေတာ့ မရွိခဲ့ဘူးဗ်ာ။ အဲလုိ လုိခ်င္ ေတာင့္တတုိင္း ရွိခဲ့ပါတယ္လုိ႕ ေျဖတဲ့လူရွိရင္ က်ေနာ္ တကယ့္ကုိ အားက်မိမွာပါပဲ။ ဟုတ္ပါတယ္ ခြ်င္းခ်က္အေနနဲ႕ အဲဒီလုိ လူမ်ဳိးဟာ ရွိေကာင္း ရွိႏုိင္ပါတယ္ အုိေကဗ်ာ က်ေနာ္ တထစ္ေလွ်ာ့မယ္ ၉၉% ဟာ လုိတုိင္းတ ေတာင္းတုိင္းမရခဲ့ၾကပါဘူး။ အဲဒီလုိ လုိတုိင္းတမယ္ ေတာင္းတုိင္းသာ ရမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႕ လူ႕ေလာကႀကီးဟာ တကယ့္ကုိ ေအးခ်မ္းပီး ေပ်ာ္ရႊင္စရာႀကီး ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ “စိတ္ညစ္လုိက္တာ” ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရဟာ ေပၚေပါက္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ နပုိလီယံက ေျပာပါတယ္ “မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ သူ႕သမုိင္းမွာ မရွိဘူး” တဲ့ သူမေသဆုံးခင္အခ်ိန္ထိ သူ႕ဘ၀မွာ သူျဖစ္ခ်င္ တာေတြ ျဖစ္ခဲ့ရဲ႕လား ဆုိတာ သူမွ ပဲ သိမွာပါ။ က်ေနာ္တုိ႕ လက္ေတြ႕ ရွင္သန္ ေနရတဲ့ လူ႕ဘ၀မွာေတာ့ မျဖစ္ ႏုိင္တာေတြဟာ တကယ့္ကုိ အမ်ားႀကီးပါ။ စဥ္းစားၾကည့္ေလဗ်ာ ပစၥည္းေသးေသးေလးတခုကုိေတာင္ တခါတေလမွာ လုိခ်င္ရက္နဲ႕ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေၾကာင့္ မရႏုိင္ လက္လြတ္ခဲ့ၾကဖူးတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီလုိဆုိေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတဲ့စကားလုံးဟာ နပုိလီယန္ လုိ တေခတ္ တေယာက္ေပၚခဲ့တဲ့ သူရဲေကာင္းေတြ အတြက္ဟုတ္ေကာင္း ဟုတ္ႏုိင္ေပမဲ့ က်ေနာ္ အတြက္ေတာ့ အလြန္ခက္ခဲပါတယ္ မျဖစ္ႏုိင္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္ ၾကိဳးစားရင္ ဘုရားျဖစ္တယ္တဲ့ တကယ့္ကုိ အေျပာပဲရွိပီး လုပ္ဖုိ႕ရာမွာ အလြန္ခက္ခဲလွပါတယ္ ဇြဲ လုံ႕လ ၀ီရီယ ကံ အမ်ားႀကီး စုိက္မွပါ။ အုိေက နည္းနည္းလမ္းလြဲေနပီ က်ေနာ္ ေျပာတဲ့အထဲ မွာ အေကာင္းထက္ အဆုိးက ပုိမ်ားေနပါတယ္ ဒါက တျခား ေၾကာင့္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး က်ေနာ္ ျဖတ္သန္းရွင္သန္ခဲ့တဲ့ အေတြ႕အၾကဳံေတြက အဆုိးေတြ သိပ္မ်ား ေနတယ္ ဒါေၾကာင့္ပါ တခါတေလ စဥ္းစားမိပါတယ္ ဘ၀ဟာ အခက္အခဲေတြနဲ႕ အခ်ိန္ျပည့္တုိက္ပြဲ၀င္ေနရတဲ့ အရာ မ်ားလားလုိ႕ အေတြး၀င္မိတဲ့ အထိပါပဲ။ တကယ့္ကုိလည္း ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျမင္ေတြ႕ ရွင္သန္ေနရတဲ့ ဘ၀ေတြ ဟာ ရယ္ေမာသံေတြထက္ စိတ္ညစ္ညဴးသံေတြ ပုိမ်ားေနလားလုိ႕ က်ေနာ္သုံးသပ္မိပါတယ္။ က်ေနာ္ စာအုပ္ တအုပ္မွာ ဖတ္ဖူးပါတယ္ -

သေရးသွ်န္းလုိ႕ ေခၚတဲ့ လူမ်ဳိးႏြယ္၀င္လူစု တခုမွာ သူတုိ႕ရဲ႕ ေမြးဖြားလားတဲ့ ကေလးေတြကုိ

ခုေမြးလာတဲ့ အခ်ိန္က စလုိ႕ ေနာက္ေသဆုံးခ်ိန္အထိ ေတြ႕ၾကံဳရမဲ့

အခက္အခဲ ဒုကၡေတြကုိ ေျပာျပပီး ငုိယုိၾကပါတယ္

အဲ လူတေယာက္ ေသဆုံးသြားပီဆုိတဲ့ အခါမွာေတာ့ သူတုိ႕ဟာ အဲဒီလူဟာ ေလာကႀကီးမွာ

သူေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ့ ဒုကၡ အခက္အခဲေတြ စိတ္ညစ္ညဴးစရာ အရာခပ္သိမ္းဟာ

ကုန္ဆုံးသြားပီဆုိပီး အဲဒီလူအတြက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ

ခုန္ေပါက္ ေပ်ာ္ျမဴးၾကပါတယ္။

တဲ့။ အခု လက္ေတြ႕အက်ဆုံး တခုကုိ ေျပာမယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႕ေတြကုိ ဘ၀စကတည္းက က်ေနာ္တုိ႕ မိဘ ေတြက သြန္သင္ဆုံးမခဲ့ၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းေနခ်ိန္မွာ စာၾကိဳးစားဖုိ႕။ ေန႕စဥ္စာက်က္ဖုိ႕ ပညာတတ္မွသာ လူ႕ဘ၀ မွာ လူလူခ်င္း နင္းတာမခံရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း အျမဲသြန္သင္ေလ့ရွိ တာကို သိၾကမွာပါ။ ဒါေတြဟာ ဘာအတြက္လဲ ပညာတတ္ရင္ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းရေအာင္လုိ႕လား? လူ႕ဘ၀မွာ သက္သက္သာသာ ေနရ ေအာင္လုိ႕လား? ဂုဏ္ရွိေအာင္လား? အမ်ားႀကီးပါ ဒီေနရာမွာ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္လာတာက “ေငြ” ပါ။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေငြဟာ ဘ၀ကုိ တန္ဆာဆင္ တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ ေနရာတခုကေန ပါ၀င္လာတာ မျငင္းႏုိင္ပါဘူး။ ေငြမရွိပဲ ပညာသင္လုိ႕မရပါဘူး။ ပညာတတ္ေနေပမဲ့လည္း ေငြမရွိရင္ စီးပြားေရးလုပ္လုိ႕ မရပါဘူး။ အဲဒီ ေငြေၾကာင့္ပဲ ကုိယ့္က်င့္သိကၡာေတြ ယုတ္ေလ်ာ့ လာၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ရွင္သန္ျခင္းရဲ႕ အဓိပါယ္ဟာ ေငြရွာ ဖုိ႕လား? မဟုတ္ပါဘူး တကယ့္ကုိ လြဲေခ်ာ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္ တကယ္မွာ ဘ၀ရွင္သန္ျခင္းဟာ ေငြ ရွာျခင္းဆုိတဲ့ အရာနဲ႕ ထပ္တူ အခ်ဳိးက်ေနပါတယ္။ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း လူမွန္းသိတတ္ ကတည္းက ေက်ာင္းေတြတက္ ပညာေတြသင္ အရာရာ အားလုံးရဲ႕ နိဂုံးဟာ ေငြရွာဖုိ႕ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကုိ ေရာက္ရွိ သြားပါတယ္။ ေမြးဖြားလာကတည္းက ေသဆုံးျခင္းအထိ ေငြေနာက္လုိက္ရင္းနဲ႕ပဲ ဘ၀ဟာ အဆုံးသတ္ ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ခင္ဗ်ားတုိ႕ ကုိယ္တုိင္လဲ ခု လက္ရွိ လုပ္ေနတာဟာဘာလဲ ေငြရွာေနတာပဲ မဟုတ္လား။

ဒါဆုိ က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ ရွင္သန္ျခင္း အဓိပၸါယ္ဟာ ဘာလဲ ?

ေနာက္တခု က က်ေနာ္တုိ႕ ေတြဟာ လက္ရွိ ျဖစ္တည္ေနတဲ့ ဘ၀ကုိ အလြန္တြယ္တာၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ကေလးဘ၀မွာ ေဆာ့ကစား ျမဴးတာေတြကုိ ခုံမင္မယ္ တြယ္တာမယ္။ ေက်ာင္းစတက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ တြယ္တာမယ္။ ျမီးေကာင္ေပါက္ အရြယ္မွာ ခ်စ္သူရည္းစား ေတြ ရွိလာမယ္ အဲဒီ ခ်စ္သူ ရည္းစားေတြကုိ တြယ္တာမယ္။ ေနာက္ပုိင္း မိမိ မိသားစု မိမိဘ၀ေလး ရွိလာမယ္ ဒါကုိလည္း ျမတ္ႏိုးမယ္ တြယ္တာမွာပါပဲ။ ဟုတ္ပါတယ္ လူမွန္ရင္ အတြယ္အတာ သံေယာဇဥ္နဲ႕ မကင္းပါဘူး။ ဒါေတြရဲ႕ အျခားတဘက္ ကုိ ခင္ဗ်ားတို႕ သိၾကရဲ႕လား? သိပါတယ္ ခင္ဗ်ားတို႕ က်ေနာ္တုိ႕ သိပါတယ္ သိသိႀကီးနဲ႕ မသိခ်င္ဟန္ ေဆာင္ေန ၾကတာပါ အဲဒါဘာလဲဆုိေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ ဆုိတဲ့ သေဘာတရားပါ ေလာကမွာ တည္ရွိေနတဲ့ အရာမွန္သမွ်ဟာ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း သေဘာတရားနဲ႕ မလြတ္ကင္းပါဘူး။ ျဖစ္ပီးရင္ ပ်က္မဲ့ အရာေတြပါပဲ။ ဒါဆုိ က်ေနာ္ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ အရာေတြအားလုံးဟာ ဒီျဖစ္ပ်က္သေဘာတရားေအာက္မွာ ပ်က္စီးသြားပါပီ။ မနက္ျဖန္ဆုိတာ မေသခ်ာပါဘူး။ မနက္ျဖန္ဆုိတာ ေ၀းပါေသးတယ္ ယခု လက္ရွိအေျခအေနရဲ႕ ေနာက္ စကၠန္႕ပုိင္းအတြင္းမွာ မိမိ တို႕ ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႕ မသိႏုိင္ပါဘူး။ အဲဒီလုိ ျဖစ္ပ်က္သေဘာတရားေတြ မ်ားျပားေနတဲ့ ေလာက ႀကီးမွာ က်ေနာ္တို႕ေတြဟာ ေနာင္ အနာဂတ္ေတြထက္ လက္ရွိ ပစၥဳန္ပန္ အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကုိ ေက်နပ္ လက္ခံပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးေနထုိင္မယ္ဆုိ က်ေနာ္တုိ႕ ဘ၀ေတြဟာ သာယာလွပေနမယ္လုိ႕ က်ေနာ္ ယူဆ မိပါတယ္။ ဒါဆုိ က်ေနာ္တုိ႕ ရွင္သန္ေနတဲ့ ဘ၀ႀကီးမွာ ဘာက အေရးႀကီးဆုံးလဲ ? –

ေငြးေၾကး ဥစၥာလား ?

ဂုဏ္ပကာသနလား ?

စိတ္ခ်မ္းသာမႈလား ?

ကဲ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္ပါပဲ။ က်ေနာ္ စာအေရးအသားညံ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ဆုိလုိခ်င္တာကုိ တုိက္ရုိက္ ျမင္ခ်င္မွ ျမင္ပါလိမ့္မယ္ အေၾကာင္းအရာေတြ ရႈပ္ေထြးေကာင္း ရႈပ္ေထြးေနပါလိမ့္မယ္။ တတ္သေလာက္ ေရးသားျခင္းသာျဖစ္လုိ႕ သည္းခံေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီေဆြးေႏြးခ်က္ေလးဟာ ဘယ္သူ႕ ဘယ္သူကုိမွ ထိခုိက္ ေရးသား ျခင္း မဟုတ္ပဲ က်ေနာ္ ျဖတ္သန္းရွင္သန္လာတဲ့ ဘ၀တေလွ်ာက္က အေၾကာင္းအရာေတြကိုသာ က်ေနာ့ရဲ႕ မေတာက္တေခါက္ ဥာဏ္ရည္နဲ႕ သုံးသပ္ထားျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပီး ဒီပုိ႕စ္ကုိ ဖတ္ျဖစ္တဲ့ ညီအကုိ ေမာင္ႏွမေတြကသာ စိတ္ပါ၀င္စားစြာနဲ႕ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးမယ္ဆုိ က်ေနာ္ ၀မ္းသာမိမွာပါ။ ခင္ဗ်ားတုိ႕ရဲ႕ အျမင္ေလး ေတြကို က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ မည္သူ႕ မည္သူကုိမွ် ထိခိုက္ေရးသားျခင္း မဟုတ္ပဲ ေဆြးေႏြးခ်က္ တခုမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းေျပာဆုိခ်င္ပါတယ္။



0 Comments:

Post a Comment



Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds.